+38 050 698-15-21

Досудове врегулювання спорів

Основні положення досудового врегулювання господарського спору.
  • Досудове урегулювання

    Перед судовим вирішенням економічного конфлікту можливе використання механізмів досудового урегулювання. Процедура пред'явлення претензії, порядок та терміни її розгляду, а також інформування заявника про результати її розгляду виникають на підставі угоди між сторонами чи обов'язкових норм законодавства.

  • Порядок вирішення економічних конфліктів

    Порядок вирішення економічних конфліктів передбачає, що сторони повинні приймати заходи для урегулювання спору, коли це встановлено законом чи відповідно до попередньої домовленості.

  • Притензіний порядок

    Особи, які порушили права, повинні відшкодувати завдану шкоду негайно, навіть без пред'явлення претензії чи подання позову. Претензійний порядок врегулювання спору є можливим, але не обов'язковим.

  • Досудове вирішення економічних конфліктів

    Це послідовний комплекс заходів, спрямованих на безпосереднє вирішення суперечок між підприємствами чи організаціями стосовно порушень майнових прав та законних інтересів. Цей врегульовуючий процес реалізується у формі претензійного врегулювання, який відокремлюється від судової участі і не є складовою частиною економічного судочинства.

Порядок пред’явлення претензії

Особи, які порушили майнові права або законні інтереси інших учасників господарювання, зобов’язані відшкодувати завдану шкоду без очікування на подання претензії чи звернення до суду.

Суб’єкт господарювання, якому завдано збитку внаслідок порушення прав чи інтересів, має право надіслати письмову претензію порушнику, якщо інше не передбачено законом.

У претензії мають бути вказані:

  • Повне найменування та поштові реквізити заявника та осіб, до яких претензія адресована.
  • Дата та номер претензії.
  • Обставини, що викликали претензію.
  • Докази, які підтверджують ці обставини.
  • Вимоги з посиланням на нормативні акти.
  • Сума претензії та розрахунок, якщо це стосується грошової компенсації.
  • Платіжні реквізити заявника.
  • Перелік документів, що додаються до претензії.

Документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах або засвідчених копіях. Претензія підписується повноваженою особою або представником заявника та надсилається адресату рекомендованим чи цінним листом, або вручається особисто під розписку.

Претензія підлягає розгляду протягом місячного терміну з дня її отримання, якщо інше не передбачено законодавством. Одержувач претензії зобов’язаний обгрунтовано відповісти на вимоги заявника.

Під час розгляду претензії, за потреби, сторонам слід провести перевірку розрахунків, експертизу чи інші необхідні дії для забезпечення досудового врегулювання спору.

Заявник повинен бути письмово повідомлений про результати розгляду претензії. Відповідь на претензію підписується представником адресата та надсилається заявникові рекомендованим або цінним листом або вручається йому особисто під розписку.

Досудове врегулювання спорів

Одностороння зміна та розірвання господарських договорів заборонені, якщо законом або договором не передбачено інше.

Сторона, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, зобов’язана надіслати пропозиції про це іншій стороні.

Сторона, що отримала пропозицію про зміну чи розірвання договору, повинна у двадцятиденний строк після отримання пропозиції повідомити іншу сторону про результати розгляду.

Якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у випадку неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, зацікавлена сторона має право передати спір на вирішення суду.

У разі судового рішення про зміну або розірвання договору, він вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності цим рішенням, якщо інший термін не визначений судовим рішенням.

Участь адвоката у таких справах

Порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, в установі, організації включає в себе ряд етапів та завдань:

  1. Об’єкт роботи:

    • Підготовка, отримання та складання документів для пред’явлення і розгляду претензій та позовів.
  2. Претензійна робота:

    • Пред’явлення і розгляд претензій та підготовка позовів.
    • Підготовка документів при розгляді справи в суді, включаючи відзиви, заяви, скарги.
    • Захист інтересів підприємства в господарському та інших судах у справах про майнові, переддоговірні та інші спори.
    • Організаційно-технічні заходи, такі як реєстрація, облік, зберігання та відправка претензійно-позовних матеріалів.
    • Забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням.
  3. Аналіз та оцінка результатів:

    • Розгляд, аналіз та узагальнення результатів претензійної та позовної роботи.
    • Підготовка висновків та пропозицій щодо поліпшення цього напрямку роботи.
  4. Дії адвоката:

    • Правильне складання претензії, включаючи повне найменування та реквізити заявника, дату та номер претензії, обставини порушення, докази, вимоги, суму та розрахунок (якщо потрібно), платіжні реквізити та перелік документів.
    • Перевірка необхідності додаткових документів та їх належне складання та реєстрація.
    • Відправлення листа-нагадування у випадку необхідності прискорення відповіді.
    • Підготовка відповіді на претензію у разі відхилення, визнання (повного чи часткового) претензії.
  5. Зміна або розірвання договору:

    • Підготовка пропозиції про зміну або розірвання договору іншій стороні.
    • У випадку представництва адвокатом іншої сторони, підготовка відповіді протягом 20 днів з моменту отримання пропозиції.
  6. Фактичне виконання:

    • Запис фактичного виконання претензії в журналі обліку претензій.
  7. Позовна робота:

    • У разі відхилення претензії адвокат підготовлює позов до суду.

Залишились питання?

Телефонуйте нам зараз та отримайте відповіді на всі ващі запитання!

+38 050 698-15-21+38 063 803-90-83